Aku Menulis

Assalamualaikum.

Aku menulis,

tak pernah lepas dari anugerah Allah yang masih membiarkan aliran darah mengalir ditubuhku, mengedarkan oksigen ke seluruh tubuh.

Sempat terfikir,

Dalam satu hari penuh aku pernah melupakan-Nya.

Aku tak tau apa yang dirasakan-Nya.



Pernah kudengar cerita,

Tentang Cinta

Manusia hanya menganut aliran kapitalisme untuk Cinta.

"Cinta Kapitalis, adalah cinta yang memaksa untuk mendapat balasan cinta..."



Kembali ku berfikir,


Lalu cinta apa yang dianut-Nya?

Ia tak pernah memaksa agar kita membalas Anugerah Maha Cinta-Nya



Aku menulis,

dengan nama-Nya yang mengatur detak jantung.

Dalam satu hembusan nafas panjang...

Ku bersimpuh,
Ku mengutuk diri,


Hina dina diri ini ya Rabb...


Astaghfirullahaladzim
Astaghfirullahaladzim
Astaghfirullahaladzim

Komentar